štvrtok 9. januára 2014

Zlodeji a kreativita

Všeobecné povedomie tvrdí, že Južná Afrika je krajina s významnou mierou majetkovej kriminality. Doteraz som nemal možnosť to pozorovať. Dnes som však prichytil dvoch páchateľov, ale žiaľ, len z toho druhého som zhotovil fotografický záznam. Prirodzene bez jeho súhlasu, čo ako iste viete na Slovensku znamená... Prvý vlamač bola vážka, ktorá sa nejak domotala do našej zborovne. Skúšali ste niekedy chytiť vážku a pustiť ju von? Odporúčam, je to aj zábava, aj cvičenie odvahy. A ešte si aj zabeháte, lebo vážka sa posadí iba náhodou.

Druhý zlodej, prichytený u mňa v byte, je na obrázku. Bol kruto vyhodený von na parapet a možno až dole. Rýchlo utekal, a raz som skoro pustil papier na zem, keď sa chystal pokračovať po mojich prstoch. Dúfam, že ostatnému príbuzenstvu povie, že som ostražitý.

Nápady sa tu generujú zaujímavým spôsobom. Začalo to šachom s Diegom tesne pred večerou. Tesne pred je záverom som bokom Chrisovi zo žartu povedal, že Diego by mal dostať viac voľna, nech má čas doma trénovať. Chris sa dobre zasmial, povedal, že podľa stavu na šachovnici to tak vyzerá a promptne išiel môj návrh tlmočiť Diegovi. (Chris je nielen Diegov priamy nadriadený, ale aj riaditeľ školy.) Diego až tak neprotestoval. O chvíľu po partii som išiel za Chrisom a glosoval, že Diego typicky hráva o mnoho lepšie, a odhadujem, že so mnou vyhrá tak jednu z troch, možno dve z troch hier. Tu Chris vydoloval z pamäte existenciu majstrovstiev sveta v hre kameň-papier-nožnice. Spomenul si na množstvo podrobností a ja dodal, že sme týmto spôsobom riešili odnášanie náradia po jedle na matfyze. A popísal som mu aj geniálnu stratégiu jedného môjho kamaráta: samé kamene. Samozrejme voči náhode je rovnako dobrá ako čokoľvek iné, ale oproti ľuďom skôr nefunguje. Chris zasa vytiahol informáciu o tom, že na tých majstrovstvách majú tabuľu, ktorá zaznamenáva celé reťaze "hodov" v každom zápase. Komentátori sa potom môžu vytešovať, že v prípade hráča XY po kameni v prvom kole nasleduje s dvojtretinovou pravdepodobnosťou papier, a s jednotretinovou nožnice. Po niekoľkých sekundách nasledovalo uvedomenie si: Chris zahlásil, že toto musíme dať Albertovi, nech môže učiť lepšie podmienenú pravdepodobnosť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára