sobota 18. augusta 2018

Stopa



Ešte na jeseň 2013 som na ALA krátky príspevok o zásadách bezpečnosti počas búrky. Vzhľadom na nadmorskú výšku sú búrky v Johannesburgu časté, prudké a výdatné: svetelných, akustických  a elektrických efektov je dostatok. A po skúsenosti, keď bola prvá búrka vítaná na quade tancujúcimi študentmi, sa mi zdalo vhodné priniesť trochu osvety.  

Pripravil som si vážnu a faktov plnú reč. Na ilustráciu som vytiahol aj osvedčený obrázok z mladosti
autor: Christopher Rush, Wizards of the Coast
Ak sa nemýlim, edukatívne som pripomenul, že ľudia majú 1 život, takže strata troch je priveľa. Potom som sa vrátil k faktom. Pripomenul som, ako nám po búrke, ktorá usmažila nejaké elektrické komponenty, nefungoval systém snímačov odtlačkov prstov. (They got fried). Nadviazal som výrokom, že po zásahu bleskom sa ľudia neusmažia, ale umrú. (People don't fry, they die.) Asi toľko k pokusu rozprávať vážne, iba k veci a sucho.

Po návrate na Slovensko, som pri rôznych príležitostiach počul, že výrok spolu s mojim menom pretrváva v kolektívnej pamäti. Doteraz ma to teší – i preto, že to prispieva k zodpovednejšiemu správaniu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára