pondelok 21. apríla 2014

Problém farby

Na cestách v Južnej Afrike sme si zaobstarali auto. Pri nejakej oficialite sa nás ktosi opýtal, akú má farbu. Matej okamžite odvetil strieborná, ja som rovnako sebaisto tvrdil biela. Do papierov sa dostala
druhá možnosť. 

Azda by som na toto aj pozabudol, ak by mi Matej (jasne a rozlíšene) neukázal auto na parkovisku. Aj s komentárom. Tvrdiť biela aj naďalej už bolo veľmi kontroverzné. A presvedčiť brata o tom, že auto je farby gwhite (odporúčam odkaz na anglickej wiki), som sa radšej nepokúšal.      

Čo sa teda stalo? Okrem mojej zvyčajnej nepozornosti je to ukážková zlá indukcia. (Trochu podobná problému Popperových labutí (kuk napr. sem). Dokonca v rovnakej farbe.) Kolega Matthew du Aime má bielu Tiidu. Vaishnavi Tekumalla a Harish Subramanian používajú biely i10. Parkovisko pred ALA obsahuje väčšinu bielych áut, požičovne tiež. Tak som si zafixoval, že naše autíčko je tiež biele - jeho svetlá farba tomu iba pomáha. Dobre som sa na tom neskôr zasmial. Matej výrazne menej:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára