štvrtok 22. januára 2015

Na spoločnej vlne

Študentský projekt z HTH na tému odlesňovanie. Realizácia využíva iróniu, čo bolo (pravdepodobne) súčasťou zadania.
Prvou aktivita dneška bolo rýchle zoznamovanie sa (spídejting). Príliš sa mi do toho nechcelo: v hlave mám otázok dostatok a skôr som pripravený hľadať informácie a postupy, ktoré by ma naviedli k odpovediam. Typická chyba lávky - spídejting bol nakoniec super. Posúďte sami.


Učenie je fundamentálne jednoduché. Máš rád študentov (You love students), oni ťa majú recipročne radi (They love you back). Vtedy učenie sa prebieha. (That's when education takes place). Dwayne z Kanady možno celú pedagogiku zredukoval na nadväzovanie vzťahu medzi učiteľom a študentom, ale výroku sa nedalo uprieť ani presvedčenie, ani autenticita. Vraj ho práca v triede baví nejakých 28 rokov.

Prišla som sa sem naučiť, ako pomôcť kolegom nebáť sa byť viac ľudský, menej obrnený (move out of their shells). Hodnotný a náročný cieľ, nie? Osobná interakcia s obrneným tvorom je totiž náročná, komplikovaná, až nemožná. No zhodiť pancier si tiež vyžaduje nemalú odvahu.

Študenti a humor patria k sebe. Študenti a irónia rovnako. Zadanie, ktoré zahŕňa použitie irónie a humoru na efektívnu prezentáciu spoločenského problému, je teda nutne odsúdené na úspech. Jedna ukážka je odlesňovanie (vyššie), druhou je upozornenie na nebezpečenstvo letných požiarov:

"Keď zhoria lesy, bude viac miesta na hranie sa s lietajúcim tanierom!"

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára