piatok 21. februára 2014

Je učiteľ šikovnejší než gorila?

Každú kvadratickú rovnicu viem lineárnou transformáciou upraviť tak, aby z nej vypadol lineárny člen! (wikipedia)
Niekedy pred Vianocami sme so študentmi vedeckého výskumu sledovali toto TED video. Hans Rosling v ňom spomína, že študenti a profesori Karolinska Institute v Stockholme majú asi rovnaký prehľad o rozdieloch medzi rozvíjajúcim sa svetom a rozvojovým ako šimpanzy. To je úroveň náhodného výberu odpovede: takpovediac žiadna.

Dnes večer som narazil na Farárikov blog neuvedomiac si, že som vstúpil do tej istej (roslingovskej rieky). Víťazoslávne som dosiahol 4 z 10. Šimpanz aj gorila by v ňom priemerne dali 3.33. Nejdem sa púšťať do rozboru, či je môj tristný výkon signifikantne lepší. V porovnaní s priemerným Švédom (zdroj linku Farárik, počty sú moje) som lepší o 1.77 bodu.

Vzdialene mi to evokuje krásne TED video od Stuarta Firesteina o tom, že nevedieť (a uvedomovať si to) nie je per se zlé, ba dokonca je to kľúčom k ďalšiemu poznaniu. A asi by som mal kvíz posunúť Ernestovi, ktorý učí Development Studies a Geografiu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára